Thursday, February 12, 2009

Stress.........!!!!!!!!!!!!!


Aaaaaaaaarrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhhhhh stress la saya ni hari! Gara2 ni account executive kami. Adaka patut lepas tu secretary boss tidak kena renew contract dia ( Company bermasaalah) trus kunun2 ni account yg berkuasa FUCK la! Sepatutnya saya yg kena buat tu cuti,taip letter & smua tu kerja admin. Tapi dia yg p buat,p inda pa la saya kasi ja la dia, mana tau dulu cita2 dia mau jadi admin controller, jadi saya gelar lah dia ADMIN BARU hahaha p yg saya malas bila dia ada masaalah atau inda pandai buat tu kerja dia p buang tempat saya terus dia p mengadu sama bos kalau saya tidak mau peduli dia. Dia cakap konon yg saya inda pandai buat kerja. Yg saya mara lagi! Dia sindir saya begini

“ALAH SEPATUTNYA BUKAN TU SECRETARY BOS YG MAU KENA BUANG TAPI C ANU….”

ketara betul dia sindir saya! Saya cuti saya isi form leave jua p saya cuti dulu & baru fill in tu borang, daripada dia yang cuti2 p inda pandai isi borong. Konon2 dia ada isi tapi sapa yg tau dia ada isi atau tiada? Kalau dia jujur patut dia bagi tengok saya @ bos dulu bukan trus mo send p HQKL, paling tidak pun dia buat summary bagi tengok boss kan? Kalau ada salah terus tu HQKL sibuk mara2 saya @ tanya2 saya padahal tu c tahi yg sibuk2 mau buat tu kerja admin. Tapi tu admin baru diam2 & pura2 tidak tau apa yg berlaku kalau ada masaalah, tidak bodoh ka mcm tu? Yg saya panas ni hari ni, adaka kelmarin saya sakit, p saya p kerja juga tapi saya betul2 tidak tahan saya pergi jumpa doctor panel & tu doctor sendiri yang bagi saya mc suruh rehat, bukan saya minta pun. trus tu account bising2 dia p complain sama bos dia ckp saya tidak fill in form cuti, trus boss saya p mara saya.

Boss: kenapa tidak bagi tau saya terlebih dahulu sebelum u pulang kelmarin?

Saya betul2 panas jadi saya lawan bos saya

Me : mcm mana mau bagi tahu sedangkan masa tu boss pergi meeting d kimanis papar. Adaka patut saya kacau boss meeting gara2 mau kasih tau yg saya mau mc saja? Logic ka? Jadi saya bagi tau nur saja yang saya mc, bukan saya sengaja saya betul2 tidak tahan kalau saya pengsan @ ada apa2 mcm bos mau tanggung ka?

Ni bos saya lagi ni eksen temberang adaka dia ckp sama saya lagi,

Bos : alah lain kali kalau mau mc tunggu ambulance datang dulu & betul2 sakit baru mc, bolehka olnetta?

Me : Huh?! Sampai mcm tu baru boleh mc bos?

Dia jawab ya, dalam hati saya sa ckp Bodoh sungguh boss saya ini tau. Saya diam saja la biar dia, p saya sindir boss saya lagi

Me : boss kalau ambulance yg ambil saya bertambah2 la mc saya kan? Trus susa lagi boss tiada org mau tolong boss punya admin baru yg tau cakap saja.
Diam2 bos saya. Hahaha nanti tunggu masa saya sindir lagi tu account tunggu saja,yang kaw2 punya sindiran saya kasi tengok la, sabar kau munyit…..

7 comments:

queen quirin said...

alalalalalala sabar ko moi. besa la tu dlm working environment.. ada jak yg mo jadi boss.. sabar jak ko. ko kasi tunjuk jak sama boss ko yg ko buat kerja butul2 bukan kipas2.

Ko mo minta tulung sa cucuk lubang idung tu admin baru ko? hehe

Anonymous said...

Bukan minta tolong cucuk lubang idung saja SAYA MAHU MINTA KO TIMBAK DIA....!!!!

Anonymous said...

correctiom... bukan kena kasih resign tapi contract tidak kena renew......!!

olnetta jiliwin said...

Ok2 suda ubah tu... Sa tengah mara ba masa menaip ni begegar2 tangan sa...

Juliet Felicity said...

sepa yang ndak puas ati nie? minta tulung kana tulis surat kah tu? bah bie apa lagi...lakukan tugas!

Jj ALen ms. said...

Hi amoi, u mayB not kenal me so do I, blog walker bah kenen ni... found ur site @Igna Taluan blog hehe, kenal?

Apa² pun kalo saya rajin mmg mbaca la blog org kenen ni hehe... nice blog, yg post ko ni kin panas haha.. same wif my Co bah... mcm² jak -ve berlaku huhu... Keep In Touch ^_*

Regards,
ALEN
www.joselynjulianus.blogspot.com

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.